مدرسه و سلامت اهميت صبحانه خوردن در يادگيري بهتر دانش

مدرسه و سلامت اهميت صبحانه خوردن در يادگيري بهتر دانش



صبحانه نخوردن يكي از مشكلات شايع در اين دوران است. مطالعات نشان داده است كه دانش آموزاني كه بدون خوردن صبحانه به مدرسه مي روند يادگيري و كارآيي لازم را ندارند.
نخوردن صبحانه و گرسنگي در طي ساعات كلاس درس موجب پايين آمدن قند خون و نرسيدن گلوكز (قند خون) به مغز مي شود كه نتيجه آن اختلال در عملكرد مغز است. معمولاً دانش آموزان نداشتن وقت را دليل نخوردن صبحانه عنوان مي كنند.
لازم است اهميت مصرف صبحانه و تاثير آن در يادگيري به دانش آموزان آموزش داده شود. توصيه هايي مانند صرف شام در ساعات ابتداي شب، خوابيدن به موقع، زودتر از خواب بيدار شدن در صبح و تشويق دانش آموزان به ورزش قبل از مصرف صبحانه موجب مي شود كه دانش آموز به تدريج اشتهاي خود را براي خوردن صبحانه پيدا كند.
به دانش آموزان توصيه كنيد در وعده صبحانه، از نان (به عنوان منبع تامين انرژي)، پنير با تخم مرغ (به عنوان منبع تامين پروتئين) و شير (براي تامين پروتئين و كلسيم) استفاده نمايند.
كره همراه با مربا يا عسل يا خرما بخشي از انرژي مورد نياز روزانه را تامين مي كند. علاوه بر آن كره منبع خوبي از ويتامين هاي محلول در چربي مانند ويتامين A و D است.
مثال هايي از يك صبحانه مناسب براي دانش آموزان و نوجوانان، نان و پنير و گردو، نان و پنير و گوجه فرنگي، نان و پنير و خيار، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگي، نان و كره و مربا، نان و كره و خرما، نان و پنير و خرما است. مصرف يك ليوان شير همراه با صبحانه توصيه مي شود.
انواع غذاهاي سنتي مانند عدسي با نان، خوراك لوبيا با نان، آش هاي محلي از غذاهاي مفيد و با ارزش بالاي غذايي به شمار مي آيند كه در هر منطقه به عنوان صبحانه مصرف مي شوند.
به دانش آموزان، معلمين و مراقبين بهداشت مدارس در آموزش تغذيه اين مناطق بايد مصرف آنها را ترويج و تشويق كرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, | 3:48 PM | نویسنده : معلم ششم |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.